On my own again

Nu har alla som man lärt känna här åkt hem, även Justine. Hon åkte hem idag eftersom hon inte lyckats hitta något boende här. Hon var väl ute lite i sista minuten kanske men det känns inge vidare att börja om på nytt. Men det är väl det som är grejen med Magaluf, alla stannar ju bara här några veckor, eller dom flesta i alla fall. Gäller bara att hitta dom som stannar här. Saknar dom jag träffat som har åkt bara. Terry, Colin, Slim och Jonny. Justine nämde jag inte ens där eftersom det liksom var själklart. Vi har kännt varann i två veckor, jag och Justine, och vi har redan hunnit bråka ett antal gånger. Allt har bara varit på henne villkor. Hon vill inte gå ut och då lämnar hon mig ensam i Magaluf med killar jag knappt känner. Bara för att hon ska få stanna på Banana Joe's istället för att följa med in till Magaluf. Hon gillar en av killarna som jobbar där. Inte för att det var något mellan dom eller nåt, men det var tydligen värt att riskera mitt liv i Magaluf. Inte bara en gång hon har gjort så. Hon vet att jag inte gillar det där stället och eftersom hon hade både Sophie och Kelly där sket hon hellre i mig för att stanna med dom, även om hon konstant snacka skit bakom ryggen på dom. Vet att jag låter lite bitter. Men vi hade sagt att vi skulle hålla lite koll på varann men allt hon gör är skita det jag vill och bara göra som hon vill hela tiden. Jag har stannat på Banana Joe's med henne flera gånger för att hon velat det, ändå kunde hon inte följa med mig in till Magaluf och dom ställena jag ville till en enda gång. Så jag tror jag måste hitta lite fler folk här. Kommer seriöst få spasmer annars. Hon är inte bara illa även om det låter så. Hon har sina goda sidor och jag gillar henne faktiskt, för det mesta.

Jonny och Gavin

Saknar killen till vänster lite grann. Vi gick på promenad längs stranden i soluppgången efter en runda på olika pubar. Mysigt värre. Men som jag sa, alla är tillbaka i England. Det betyder att jag efter jag har varit här måste åka till Northampton, Bolton, Liverpool och Huddersfield. Ja, jag måste ju hälsa på Jim med :D Honom har jag inte sett sen December. Så det måste det bli ändring på. Nu däremot borde jag sova. Måste ju hinna ligga lite vid poolen innan jag ska ut och kolla på fotbollen. Tog ju med mig min fina Sverige flagga. Känns lite som fotbolls-VM all over. Hela grejen med att vara fast i det landen vi spelar mot. Va pinsamt nog att smyga ut från den tyska puben under VM så det blir nog inte mycket roligare nu. Om vi inte vinner då såklart. Men tråkigt nog har jag fått höra från alldeles för många håll att vårat lag är för gamla. Mestadels Engelsmän som sagt det dock och med tanke på att dom inte ens kvalificerade sig för EM så är det inget att lyssna på. Övning ger färdighet! Godnatt alla.

Kommentarer
Postat av: Evelina

Hej igen! Härligt att höra! Jodå, allt är bra med mig! Synd att klaga egentligen när mitt liv är perfekt! Men ibland känner man si nere och då är det jäkligt skönt att skriva av sig. Hur ä läget annars då? Hur länga ska du vara i Spanien? puss

2008-06-14 @ 14:58:29
URL: http://ingelaevelinacarlsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test