Flygvärdinna it is

Var närmare 40 grader idag och hade det inte varit för att det blåste lite då och då hade det inte blivit pepparkaka utav mig, snarare stek. Skulle ju träffat Hannah på stranden men hon lyckades råka lite illa ute på jobbet igår. Hon slog bort en bit av en tand så hon fick gå till tandläkaren istället och jag gick till stranden ensam. Har tänkt att jag måste köpa sån där kräm som gör att man blir brun fortare. Kan ju inte skada nu när man ska pressa det sista. När man kommer hem blir det väl bara solarium ändå och vill ha en bra grund. Idag var fkatiskt första gången som det har varit vågor när jag har varit på stranden. Synd att jag inte ska vara här så mycket längre för annars hade jag köpt mig en lilo och guppat omkring på havsytan.

På tal om en bra grund skulle det behövas för mitt hår. Har en utväxt som kan skrämma vilken frisör som helst. Funderar faktiskt på att färga håret lite mörkare nästa gång. Mitt hår kommer falla av om jag inte slutar färga det såhär blondt hela tiden. Vissa hår klarar sånt men inte mitt. Mitt hår ger svinto en helt ny mening. En regnig, ruskig dag ska jag ta ett kort och bevisa det. Men den dagen är tack och lov inte idag.

Jag tror att det bästa med att få komma hem är att man ätnligen kan duscha utan att stressa ihjäl sig av rädsla för att varmvattnet ska ta slut. Att kunna gå och nalla i kylen utan att vara orolig att man tar fel ostskiva och att inte behöva bli sjuk var och varannan dag på grund av alla bakterier man inte är van vid. Fast när man tänker efter är det få nackdelar och så många fler fördelar. Men jag vill resa mer och inte fastna på ett och samma ställe. Kanske ska ta och bli flygvärdinna? Jag och André har ju pratat om det. Han får ta och flyga planen så går jag omkring och låsas vara trevlig mot passagerarna. Magnifik idé. Får nog kolla upp det där. Kanske har hittat mitt kall!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Sugen på att fynda bland billiga skor och väskor som vissa inte ens är använda? Kika in min garderobsrensning :) http://petterssoncaroline.blogg.se/2008/august/utkast-jag-har.html

2008-08-04 @ 23:32:32
URL: http://petterssoncaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test