Händelserik helg

Ännu en vecka har gått och tiden går faktiskt ganska snabbt här. Den här veckan var jag dock ledig både fredag och lördag men jobbade då istället hela söndagen.
Slappade järnet under dagen på fredagen och sen åkte jag med Malin och Jessica in till Magaluf runt 8. Jessica är Malins kompis som är här och hälsar på. I vilket fall som helst lämnade jag dom båda på Baco's där Malin jobbar och rymde iväg för att synda lite grann. Ligger en underbar Pizza Hut bara några minuters promenad där ifrån, hade inte ätit något annat än det så smakade helt fruktansvärt gott. Åt bara en pepperoni slice. Sen gick jag tillbaka till Baco's för klockan 8 på en fredag kväll händer det inte så mycket allt börjar mycket senare. Satt i alla fall kvar där och kollade på showen som började klocka 10. Var någon akrobat grej med folk från Mongoliet.



Var faktiskt riktigt fängslande så kom inte iväg förrän showen var slut runt 12. Då gick jag till City lights och tog en Malibu and Coke. Går alltid dit innan jag får någon annanstans. Sen travade jag vidare till Alex's pub men där hände inte mycket den kvällen så gick en snabbis till Panama Jacks vid 4. Blev uttråkad efter en halvtimme eller något så jag tänkte gå bort till Britannia och ta en taxi därifrån. Det ligger nämare Sol de Mallorca där jag bor och då kostar det helt enkelt inte lika mycket. Passade på att köpa Små popcorn kycklingbitar och en majskolv från KFC. Var helt okej faktiskt. I kön på KFC träffade jag på tre killar som skulle åt samma håll som jag så gick med dom. En av killarna va lite väl klängig och full så pratade med en av hans kompisar istället. Dom andra två gick tillbaka till hotellet så väntade han på en taxi md mig. När vi stod där dök det upp en walesisk kille som inte hittade till sitt hotell och kort efter dök två skottar upp. Saknades bara en irländare så hade cirken varit fullbordad.

På lördagen åkte jag in med Malin och Jessica igen men ingen Pizza Hut den här gången. Satt och kollade på showen även då men den här gpngen var det Beijing acrobats och dom var snäppet bättre men av någon konstig anledning även tråkigare.



Vi träffade på världens sötaste hund med. En äldre tant som Brukar åka runt med Beijing Acrobats hade med sig denna otroligt söta varelse. Jag blev helt kär måste jag erkänna. Var bara några veckor gammal och skulle som mest väga runt 4 kilo när den blev vuxen. Funderar på att smuggla ner i min handväska.


När showen var slut gick jag raka vägen till Alex's bar och satte mig ner för att pimpla endast cola den här gången, jag är ju inte gjord av pengar tyvärr. Kvällen började rätt segt precis som dagen innan. Satt själv på en av sofforna när en kille låtsades kolla på vädret utanför ungefär för att sen råka slå sig ner brevid mig. Han frågade varför jag satt där ensam och jag sa att jag inte lärt känna några här än. Satt och prata lite med honom och sen introducerade han mig för sina fyra kompisar. Pratade med dom alla men sen när killen som först börjat prata med mig verkade fatta att jag bara var där för att träffa nya kompisar rymde han sin väg. Jag brukar vara rätt bra människokännare och jag lyckades även den här gången. Siktade in mig på den av kompisarna som jag tyckte verkade vara trevligast och jag tror jag hade rätt. Han sa inte mycket då men när hans kompisar rusade iväg för att dom hade hittat några tjejer va det han som såg till att jag följde med och inte behövde vara ensam kvar. Men tjejerna dom hittat va på väg in på Alex's bar så vi blev kvar där. När stället stängde bara en halvtimme senare gick killarna hem. Alla utom Ryan, den trevliga killen, han följde istället med mig till Panama Jacks. Vi satte oss ner och tjötade där. Han var irländare men uppvuxen i England så han va i princip den enda i sin familj utan irländsk dialekt. Han bjöd i vilket fall som helst dit mig, till Irland och England för även om han bodde i England nu hade han och hans pappa precis köpt ett hus på Irland precis vid vattnet. Han skulle flytta dit så fort han hade läst klart.
När Panama Jacks stängde två timmar senare följde jag honom till hans hotell eftersom han inte hittade dit från där vi var. Följde med upp på hotellet och vi satte oss på balkongen och fortsatte tjöta. Strax efter trillade en av hans vänner in i rummet brevid så han kom ut på balkongen och pratade han med. Sen blev han trött och gick och la sig. Jag tyckte det lät som en bra idé så tänkte åka och sova jag med eftersom klockan redan va runt halv 8 på morgonen och jag skulle jobba hela söndagen så var bara runt fyra och en halv timme innan jag var tvungen att börja. Istället bäddade vi på balkongen och försökte sova där. Gick inte så bra, hotellet låg mitt i Magaluf så va lastbilar och grejer nedanför. Efter lite drygt en timme gav jag upp. Väckte Ryan, sa hejdå och gick för att leta upp en taxi. Var i säng vid halv tio så var helt död hela söndagen. Tror inte jag gör om det där igen asså. Fast det var riktigt trevligt.

Ryan

Dags för dagens ego bilder med tror jag:

 

Kommentarer
Postat av: alexandra

Kom hem igår från Magaluf, om jag fick stanna skulle jag. Lycko er som bor där =)

2008-09-11 @ 13:50:34
URL: http://nathaliealexandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test