Rescue me

Ja, jag läntar faktiskt hem. Eller egentligen inte, längtar efter att slippa vara så ensam här. Känner ingen här. Behöver lite mer sällskap än mig själv och ungen. Saknar en viss J med, lite för mkt till och med. Fyller år på måndag med, blir 21. Blir väl att jag går ut och äter själv och sen blir det väl utgång i Magaluf på egen hand. Förhoppningsvis träffar man på nåt roligt folk och göra nåt bra av det hela. Hade jag vart hemma hade folk förmodligen varit upptagna ändå jobbat eller inte velat gå ut eftersom det är måndag.
Har inte gjort mycket de senaste dagarna. Bara varit ute på någon kort promenad eller suttit ute i solen och läst. Inte vart på stranden eller något sånt. Inte haft pengar till det. Måste dock bygga lite på brännan känner jag. Kan ju inte komma tillbaka till Sverige och se ut som ett lik.
Känner mig inte på humör för detta just nu. Får ta tag i det när jag känner mig lite gladare. Jag trodde jag behövde komma iväg för att bli gladare men Malin hade rätt som vanligt. Man kan inte fly ifrån allt hemma för förr eller senare kommer det ikapp en. Jag ville komma bort från Sverige för att jag kände mig ensam, jag vågar inte lita på killar tillräckligt och jag trodde att om jag bara har mycker folk runt omkring mig skulle jag vara glad. Det är jag med. Men de tillfällen jag är ensam här är värre än dom när jag är ensam hemma för här kan jag inte ringa någon och prata. Här är jag fast och kan bara tänka. Och när jag tror mig ha funnit någon här försvinner han efter bara någon eller några veckor. Hemma är dom kvar iallafall. Men hemma hittar jag inte det jag vill ha. Vill hem, jobba, skaffa pengar och sen åka iväg till England. Hälsa på dom jag har träffat och se vad som händer. Upptäcker jag att jag saknar Sverige då med då är det nog meningen att jag ska bo där. Jag vill tillbaka hem nu men samtidigt så kommer killen jag är intresserad av tillbaka hit i oktober och för mig är det anledning nog att stanna. Fast skulle jag åka hem och börja jobba nu skulle jag antagligen ha tillräckligt med pengar för att åka hit på semester i oktober ändå. Vet inte vad jag ska göra, help me.

Kommentarer
Postat av: Svemicke

I ena inlägget skriver du att tiden går snabbt där nere och i det andra är du megadeprimerad och inte vill annat än hem.



Problem inombords löses inte av att man träffar folk. De gör bara sig mer påminda nästa gång du är ensam. En slags bakfylla. Bästa sättet att bota problemen är genom att sluta dricka (läs: skaffa sig orsaker till problem), men hur gör man det?

2008-07-21 @ 13:33:44
URL: http://svemickeblog.blogspot.com
Postat av: Svemicke

Jag tror du behöver en karta i livet för du verkar vara väldigt vilsen. Inte lätt att vara liten i en stor värld.

2008-07-21 @ 13:35:16
URL: http://svemickeblog.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test